20071227

Nedir bu Milo ya?

Bizim Kelly ve bir kova dolusu Avustralyalı anlatır dururlar, "Milo" aşağı "Milo" yukarı. Bugün Kelly geldi ve dedi ki "Seni gerçek bir Avustralya mucizesi ile tanıştıracağım". Peki dedik, girdik mutfağa. Yan tarafta gördüğünüz konserve kutusunun içinde yer alan bir toz karışım. Bana göre bu bir "Nesquik" dediğim an olay koptu, bir hakaret kabul ettiler kendileri. Oysa bilgisizce ve dostane bir tanımlamaydı.

Neyse efendim bu "Maylo" dedikleri olay, onların iddasına göre Nesquik'in dedesi ve 1930'larda Avustralya'da icat edilmiş bir içecek. Hazırlarken ve içerken öyle heyecanlılar ki, "çocukluğumun en güzel şeyi" olarak adlandırıyorlar.

Nereden bulunur bilmem ama nasıl hazırlandığından bahsedelim. Gayet basit, iki tatlı kaşığı koyuyorsun bardaga, üzerine süt (soğuk olması tavsiye ediliyor) ve deli gibi karıştırıyorsun. Ama çorba karıştırır gibi değil, kaşığı bardağın içinde iki kenarına hızlıca çarpar gibi... Garip bir anlatım olduğunu farkındayım.

Neyse bütün bu iltifatlardan sonra içtim güzeldi. Beğendim ama kendimi yerlere atacak kadar da etkileyici değildi. Tatlı, şekerli hoş bir içimi var, üzerine buz ve dondurma da konulabiliyormuş. Hoş bir tadı var dediğim gibi, bahane ile aylardır anlattıkları "müthiş" lezzet ile tanışmış olduk. Kutu o kadar değerli ki, kutusunu odalarında saklıyorlar. Hatta içmeyip bırakırsan masada, "Milo'mu harcamaya hakkın yok, ya iş ya da ben içerim" diyorlar.

İlginç...

İlgili linkler,
http://en.wikipedia.org/wiki/Milo_(drink)
http://www.nestle.com.au/milo/

No comments: