20080228

Devotion to Efes Pilsen



Lisedeydim sanırım, Efes Pilsen'in ülkeye basketbolu sevdirmeye başladığı yıllardı. Dersten kaçar o Koraç Finali'ne giden maçlarını izlerdim. Final'de ırkçılığı gurur olarak gören "dolaylı" hemşerilerime (Aris Selanik) yenildiklerinde ve en önemlisi bir salon dolusu manyağın saldırısına uğradıklarında nasıl ağladığımı hala hatırlıyorum. Hiç unutamıyorum o günü. 96'da yine Koraç finalinde (sanırım ikinci maçtı) bu sefer Stefanel Milano'lu İtalyanlar kupayı kaybettiklerinde sahaya girip olay çıkarmışlardı. Yayın kablosunu kesmişti İtalyanlar. Murat Murathanoğlu'nun "Kupa bizimmmm, kupa bizimmmmm" diye bağırdığını hatırlıyorum.

O günlerden beri basketbol denilince Efes Pilsen farklı bir yerdedir benim için. Basketbolun onlar ile parladığını daha sonra bu pazarı gören futbol kulübü destekli takımların yatırımları ile bu harekete katıldıklarını gözlemledim. Bizim Tofaş SAS da, büyük bir maddi destek ve Bursaspor taraftarını arkasına alarak harika başarılara imza attı. Çok guru duyduk onlar ile şehir olarak ama hiç bir zaman Efes Pilsen'e "belki de herkes gibi" sırt çeviremedim. Tofaş SAS- Efes Pilsen maçlarında hiç bir zaman tek bir takımı tutamadım, karar veremedim.

Bana göre Tofaş SAS'ı tutmak, Efes Pilsen'e nankörlük yapmak gibi birşeydi. Ülkeye basketbolu sevdirdiler, sonra ait olduğumuz renkler de bu işe girince herkes gibi onlara sırt dönmek, yalnız bırakmak bana hiç mantıklı gelmedi. Zaten bir garip takım, ne yazık ki karşısındaki Futbol taraftarlarını arkasına alan takımlar gibi taraftarı da yok. Sırt dönmek yakışmaz, Bizans filan ama : ) kalbimizi ilk verdiğimiz basket takımı...

Neyse, gündeme dönelim. Bu akşam Sırbistan deplasmanında Partizan karşısına çıkacaklar. Kosova'nın bağımsızlığını ilan etmesi sonrası ben maçın gereksiz Sırp tepkisi ile geçeceğini düşünüyorum. Ne de olsa gelenler Balkanlara o "iğrenç ırkı ve dini getiren" Türklerin torunları. Ne nefretmiş be, bitmedi gitti anasını satayım. Neyse, her ne kadar maça 8 oyuncu ile çıkacak olsak da ne zaferler yaşattı bu takım bize.

Güzel maç olsun yenelim, bastır Efes Pilsen'im. Ağzından salyalar saçarak karşısına çıkan her ırkı aşağılık gören ve yok etmek isteyen Faşist zihniyetli (solcular gibi konuştum yahu) bu ve bunun gibi geri kafalı tiplere verilecek en güzel cevap güzel bir galibiyet olacaktır.

Devotion Ulan ! Birana da sana da hastayız.

1 comment:

Ömer said...

Maci izledin,yenmemiz zaten zordu iyice imkansizlasti. :)