20080313

Direksiyonları yanlış yerde olan ülke.

İngiltere denince aklıma gelen ilk şeylerden biri trafiğin yanlış, şeritten akması ve direksiyonların yanlış yerde olmasıdır sanırım.

Bugün ilk kez bu komik ülkede araba, hatta van kullandım. İnanılmaz garip bir his. Bildiğiniz kuralların bir başka ülkede genel itibari ile geçerli olmadığını görmenin yanısıra, arabanın yanlış koltuğunda ve yanlış şeritten araba kullanıyorsunuz. Kendimi herşeyi yeniden öğreniyormuşum gibi hissettim, ki öyleydi.

Besmele çekerek direksiyonu yanlış yerde olan vana oturdum sabah. Sağ elimi koltuğun yanına attım el freni için o da yanlış yerde. Sol dirseğimiz alışmış cama atılmaya, o da yok. Ve en iğrenci vitesi sol eliniz ile değiştirmek zorundasınız. Berbat birşey, hep yanlışlık yaptım.

Araba sollayacaksınız o da yok, sağlıyorsunuz. Otobana çıktım sağ şeritten sakince takılayım dedim, her geçen küfür ediyor, sonra uyandım yanlış yerde takıldığımı. Ara bir sokaktan caddeye çıktım, bana göre herşey normal, aptal arabalar üstüme geliyor. Herşey anormal...

A40 denilen şehir içinden transit geçen hesapta bir otoyol var şaka gibi. Bizim Altıparmak caddesi daha geniş, bir de utanmadan otoban demişler adına. Şehir için yolların darlığını saymıyorum bile. Sözde yol çift yön, her iki kenarda da arabalar park etmiş, karşıdan biri gelirse kafadan sorun. Sadece otobüslerin gittiği "bus lane" alanları var bomboş oradan gidince de ceza kesiyorlar, koca Londra'nın trafiği bu caddelere kaldıysa yazık...

Ha bir de yaya geçitleri var o ayrı. Ben gidiyorum güzel güzel, yaya geçidinde bir yaya bana bakıyor. Ben de doğal olarak (alıştığımmız üzere) bastım gittim, el kol hareketi yaptı. Kendimce " Hem yaya hem de rüzgar" dedim sonra uyandım ki yaya geçidinde yaya varsa mecburi durmak zorundaymışım. Güzel iş be, Türkiye'de yayalar arabadan kaçar burada biz yayalardan.

Hele bir de roundabout (kavşak) olayı var o akıllara zarar, daha hiç girmedim. Karşılaşmamak umudu ile... Sağdan gelene yol verecekmişsin, peh...

How To Use Roundabouts


Neyse araba hep sola çekse de kapacağız, kaza yapmadan umarım.

2 comments:

efecantekin said...

Uyulmayan kuralları denetleyen sevgili kamiller hakkında da karalar mısınız MlarlonN hocam..

gkhngnyhn said...

bu olaya alışamadığım için 3 haftada 3 kere ucundan döndüm ingilterede. keza 2sinde otobüs geçiriyordu. önce sola bakmaya alışmışız ne yapalım, adımımı atar atmaz korna ve küfür yağıyordu.. sonra bir bakıyorum şoförün olması gerektiği yerde 10 yaşında velet. noluyo lan diye diye alışmıştım gerçi ona bir süre sonra.

yaya gecitleri şahane yalnız, ilk gittiğimde bekliyorum araba geçsin, araba bekliyor ben geçeyim. tekrar tekrar geçiyordum aynı geçitten.