20080415

Fitne - Fitna

Hollandalı Milletvekili Geert Wilders, (ki kendisi adı Özgürlük Partisi partisi olan aşırı sağcı bir partinin başkanı) isimli politikacının Mart sonunda yayınladığı Fitne (Fitna) filminin adını basından duyuyordum, en sonunda izleme şansı buldum.

Filmi http://www.themoviefitna.com/ adresinden izleyebilirsiniz, eğer kapanmazsa...

Zira 27 Mart'ta Liveleak'de (Televizyon istasyonları filmi yayınlamayı kabul etmeyince) yayınlamdıktan bir kaç saat sonra sonra 6 Nisan'a kadar yayından kaldırıldı, hala yayında mı bilemiyorum. Filmin resmi sitesi de http://www.fitnathemovie.com/) Network Solutions tarafından kapatılmış zaten.

Filme dönersek izlediğim en gereksiz ve kalitesiz yapımlardan biri, çok daha farklı birşey bekliyordum. Aslında yapılacak çok fazla yorum var ama gerek de yok. Bu adamların eline bu gibi kozları veren (filmi izleyince anlayacaksınız) arkadaşlar, hocalar, imamlar vs. yaptıkları ile gurur duyuyorlardır belki...

Filmden önce Geert Wilders'in Fox'a yaptığı açıklama da içler acısı. Kuran'ı " Faşist bir kitap" olarak adlandırırken kendi ideolojisini ve tarzını nasıl adlandırıyor çok merak ediyorum.





Kesinlike çok prim yaptığı ve Hollanda'da popülerlik kazandığı ortada. Filmini de gayet aragaz ile bitiriyor zaten, "Avrupa Nazizm'i bozguna uğrattı, Kominizmi bozguna uğrattı, şimdi sıra İslam'da" gibisinden.

Son olarak bu filmin yayınlanmasından sonra sanıyorum Arabistanlı bir arkadaş da "kontra" video yapmış (ki açıklaması güzel olduğu için buraya taşıdım) diyor ki "kutsal kitaplardan "nefret dolu" ifadeler bularak (ki bu çok kolay) bunları resimler ile birleştirerek film yapmak ve insanları yönlendirmek çok kolay"...



Hiç birinin birbirinden farkı yok ama neyse...

No comments: