20080602

Boris is a Wanker

Tembelliğime geldi, belki de görebileceğim en eğlenceli partiyi kaçırdım. Malum Boris Johnson Londra Belediye Başkanı olduktan sonra, toplu taşıma araçlarında alkol kullanılmasını yasaklayacağını söylemişti. Geldiği gibi yasakladı da. 1 Haziran itibari ile uygulanmaya başlanacak yasağın gecesi bunu protesto için Circle Line'da bir parti düzenleneceği haberi internete düştü. Ben de Facebook'ta gelen bir davet ile öğrendim. Tembellime geldi, gitmedim yazık oldu...


Borisgiller, Hepimiz Boris gibi sırma saçlıyız ailesi.

Neyse, parti 9 gibi Victoria istasyonundan başlayacak ve gece 12'ye kadar, şehrin ortasında dönüp duran ve daha önce de partilere misafir olmuş Circle Line'da gerçekleşecekti. Bizim elemanlar gidiyordu, bu güzel geceyi yaşama şansı buldular.

Eylem amacına ulaşmış gibi gözüküyor, 17 tutuklu ama 6 istasyon kapalı... Geciken seferler, darmaduman trenler, istasyonlar geiye kalanlar.

Sörkıl laynı yiyen bir arkadaş.

Notting Hill Gate'de resmen mahşet kalabalığı. Ama alışılagelenin aksine homurdanan değil eğlenen bir kalabalık.

Paketlenmiş biçimde vagonlar, ne kadar sıcak olduğunu hayal edemiyorum.

Neyse, partinin seyrinden bir gün sonra haberdar olabildim. Partiye gelenlerden şu V for Vendetta filminde sisteme karşı çıkan abinin taktığı maskeden takmaları isteniyordu. Bir nevi sivil bir başkaldırı mesajı vermek amaçlı. Ama bence çok daha fazlasını verdiler.

Haha, yasağın kurdelası böyle kesilir.


Facebook (ki ben de oradan gördüm)'da partiyi organize eden bankada çalışan abi gece sonrası biraz stress içindeymiş, zira gece sonunda tutuklananlar, trenlerde ve istasyonlarda meydana gelen zarar, seferlerin gecikmesi gibi sonuçlar arkadaşı strese sokmuş biraz. Çocuk ne bilsin Facebook'da böyle bir parti yapalım derken 10.000 kişinin katılacağını. Olay tam olarak Facebook'da mı ateşlendi bilemiyorum ama öyleyse bu çocuğun başı biraz belada... Hoş Space Hijackers'ın da parmağı varmış ama...

Gece sonunda epey bir metro görevlisi de hırpalanmış, kafasında şişe kırılan, treni hareket ettirmiyor diye ayıklanan vs.

BBC'de okuduğum bir analizde, bu ülkenin kendine has bir içki kültürü olduğu ve bunu engellemenin saçmalığından bahsediliyordu bunun yanında kıçı içe içenlerin taşıma araçlarında yarattıkları sorunlar da. Oysa ki Cuma ve Cumartesi Central London'a giderken eğlenceye metroda başlayanların yarattığı güzel ortam da bu vesile ile sekteye uğramış oluyor. Temelde kendilerince haklı ama benim hiç de hoşuma gitmeyen bir karar...



Boris is a wanker, boris is a wanker, la la la la...

No comments: