20071221

Dün dost, Bugün Katil

Ben insanları anlayamadığımı düşünüyorum genel anlamı ile, açıkçası uzun süredir de anlamak için de çaba sarf etmiyorum. Çıkarlara göre insanların ne kadar hızlı değişebildiğini görünce çok da şaşırıyorum. Belki anlayamadığımdan insanları şaşırıyorum, kim bilir.

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Kuzey Irak'da bulunan terörist kamplarına geçtiğimiz hafta yaptığı sınır ötesi operasyon sonrası, Kürtlere yakın internet sitelerini uzun süre gözlemledim. Haberleri, yapılan yorumları. Türkiye'nin bu operasyon için ABD'nin desteğini aldıklarını, onların izinleri olmadan (ki doğrudur) yapamayacağını tartışıyorlardı.

Komik derecede bir açıklama gözüme takılmıştı Barzani tarafından, "Kuzey Irak (Kürdistan Özerk Yönetimi) hava sahasının Amerika'ya emanet" olduğundan bahsediyordu. Ne kadar acı verici bir açıklama, kime neyi emanet ettikleri anlamında. Çok aciz ama üzücü bir gerçek belki.

Konumuza dönelim, sınır ötesi operasyon sonrası yükselen tepki (genelde Avrupa'da yaşayan Kürtlere yapılan çağrılar sonucu) dahilinde, sırası ile etkin Avrupa televizyonları işgale başlandı. İşgale başlamak da nasıl bir gösteri şekli ise ben hala anlayabilmiş değilim. En son olarak BBC'ye yapılan işgal (şaka gibi bir yöntem) sanırım başarılı olmadı haberlerde "Kürtler BBC'ye sorunlarını anlattı" diye bir haber okudum. Çünkü daha önceki haberlerde "Kürtler X Televizyonunu işgal ederek, protesto etti" diye başlıklar vardı. Bu satırları yazarken bile bir yeri işgal ederek sesini duyurma girişimi hareketini anlayabilmiş değilim, ve anlayamayacağımda muhtemelen.

Bu operasyon sonrası Kürt kökenli haber sitelerinde yükselen bir Amerikan Karşıtlığını görünce yüzümde bir tebessüm oluşmaya başladı. En çok ilgimi çeken ve anlamlı tebessümümü kazanan iki başlık da şuydu,

"ABD Konsolosluğu önünde ‘katil Bush’ sloganları"
DURSUN AYDEMİR -ANF
BRÜKSEL(21.12.2007)- Belçika’daki Kürtler, Türk Ordusunun ABD desteği ile Güney Kürdistan’a düzenlediği hava harekatını ABD’nin Brüksel konsolosluğu önünde ''katil Bush'' sloganları ile protesto etti.

"Kürtler ABD ve Bush'u protesto etti"
FRANKFURT (21.12.2007)- Kürtlerin Türk ordusunun ABD’nin desteğiyle Güney Kürdistan’da gerilla alanlarına yaptığı operasyonu protesto gösterileri yayılıyor. Bugün Almanya’nın Hamburg, Münih, Leipzig ve Düsseldorf’taki ABD konsoloslukları önünde Kürtler gösteri yaptı. Eylemciler ‘Kahrolsun ABD’, ‘Katil Bush’, ‘Dün Vietnam Bugün Kürdistan’ sloganları attı.

Hayretler içinde haberleri okudum, anlayamadığım insanların nasıl da bu kadar çabuk değişebilmesiydi. Acıdır ama o topraklarda herkes öyle "yanar döner" olmuşlar ki tarih boyunca, benim şaşırmam belki tarih bilgisizliğimdeydi.

Katil Bush olarak adlandırdıkları kişi, Irak'a "demokrasi" getirmek için ülkeye girerken ve hala oradayken binlerce "masum" insanı öldürdü. Bu süre zarfında Kuzey Irak'ta yaşayan Kürtler, bu insanların en büyük "stratejik" ortaklarıydı. Birlikte Kuzey Irak diye bizim adlandırdığımız onların Kürdistan dedikleri bölgenin kalkınması için omuz omuza birçok projeye imza attılar kardeş kardeş. Ve bu süre zarfında şimdi ifade ettikleri " Katil Bush" iş başındaydı ve insan öldürme görevini gerçekleştiriyordu, o zaman neden hiçbir kişi gerçekleri haykırmadı çok büyük bir merak içindeyim bu kesimden.

Aslında sorumun cevabı insanın doğasında gizli. Kibir, çıkar gibi terimler çok güzel açıklıyor hepimizin içindeki yanar döner kesimi. Ne yazık ki o kadar kalleş topraklarda yaşıyoruz ki, ve komşuyuz ki herkes yüzyıllardır yan kapısında olan kişiyi iki dakikada muhtara satabiliyor. Muhtarın onunla işi bitince de birden düşman oluyor, oysa hepsini kullanan birilerinin olduğunu hiçbir zaman kabullenmiyor ya da işine gelmiyor.

Ben bilemiyorum, dedim ya Ortadoğu topraklarını ve insanını anlayamıyorum. Onu geçtim tüm insanları anlamıyorum.

Yazık, mide bulandırıcı.

No comments: