20080506

Benzin bitti kurtar Polis abi.

Sabah yola çıktım van ile, A40'de tam Marlybone Flyover'a gelirken araba tökezledi ve durdu. Ne oluyor derken benzin almayı unuttuğum aklıma geldi. Otobanın ortasında mal gibi kaldım. Kriz geçiriyorum ne yapacağım diye, trafik çakılı, herkes işe gidiyor giderken de bana (yol ortasında durdugum için) sinirli ifadeler ile bakanlar var.

Utana sıkıla polisi aramak aklıma geldi. Aradım yerimi tarif ettim, tamam dedi.

Beklerken düşünüyorum, Türkiye'de arasam polisi ve desem ki "Abi ben otobanın ortasında kaldımi benzinim bitti, benzin getirirmisiniz" ne gibi cevaplar alacağımı tahmin edemedim.

Neyse, motorlu bir polis amca geldi, ben de heyecan tabi Türkiye'den alışkanlık polisin hiçbir türlüsü ile muhatab olmayı düşünmek bile geriyor. Hadi dedi sen direksiyona geç ben yolun kenarına iteceğim seni. Nasıl yani derken şaka maka itti abi.

Yanına gittim olayı açıklamak için, biraz da gerginim. Omzuna koydu elini "olur böyle şeyler sorun yok" filan... Ulan diyorum ne oluyor. Hemen aradı biryerleri, zırt diye bir polis cipi geldi. Allahım diyorum birdi üç oldu.

Jipli abiler aldı beni, naber filan. Dediler seni benzinciye götürelim benzin al. Paran yoksa verelim filan, salak gibiyim. Tabi bu arada ne var vanda, nereye gidiyorsun filan gibi de sorular arada geliyor.

Benzinliğe götürdü, gitti benzini koyacak aleti aldı, dizel doldurdu. Altta kalmamak için ben ödedim tabi parasını. Sonra arabaya atladık geri getirdi. Benzini koyduk, dizel olduğu için çalışmıyor. Motoru açtılar, 15 dakika kastılar elleri leş gibi oldu. Şimdi sövecekler diyorum hala "sorun değil, bir yolunu bulacağız" diyor.

Sonra ver bakalım ehliyetini bu arada bir bakalım dedi birisi, verdik filan sorun yok. Sonrasında hadi biz senin arabayı çekelim sakin bir yere sonra AA'i ararsın dedi.

Çektiler filan, beklediler bir süre benimle. Sohbet muhabbet filan. Allahım diyorum bir sorun olmalı.

Hayatımda hiç bu ülkenin polisi kadar ilginç tipler görmedim, kötüsüne denk gelmedim diyelim.

No comments: